2010. január 16., szombat

Értékelések hete

Az elmúlt hét az értékelések hete volt: Virág megkapta az iskolai harmadéves értékelését, majd kiosztották az angol órai eredményeit is, közben pedig én is sikeresen befejeztem az első katalán tanfolyamomat.

A katalán tanfolyamot teljesítettem, erről még papírt is kaptam, de nem nagyon tudom büszkén lobogtatni, mert azonnal be is íratkoztam a következő szintű tanfolyamra és cserébe elvették a bizonyítványomat.. Persze tudjuk, hogy nem a papír, hanem a tudás számít, de azért jó lett volna még nézegetni azt a kis papírost!


Virág értékelése nagyon jó lett és a katalán tanfolyamnak köszönhetően most már értem is, amit írtak. Az otthoni rendszerhez képest nagyon szigorúnak tűnhet az itteni, de nekem nagyon tetszik, ahogy minden fejlesztési területről az év elején kiadják a célkitűzéseket, majd ugyanezek a területek szerint kapjuk meg az egyéni értékelést is. De miket is értékelnek, figyelnek?


Azt, hogy mit és hogyan tanultak meg a gyerekek, hogyan illeszkedtek be, hogyan viszonyulnak egymáshoz vagy a tanárokhoz, milyen milyen játszási/étkezési/mozgási/alvási szokásokat figyeltek meg náluk. Értékelik még a kézügyességet, a zenei affinitást, a mozgáskoordinációt, a tanulási hajlandóságot, az angol és informatika órán tanultakat. Egyszóval nagyon szisztematikusan működik a rendszer.


Van egy olyan lap is, ahol az étkezés során felmerülő tevékenységek elvégzésének gyakoriságát jelölik. Virágnál mindenhol a jó helyen van az X, azaz: mindent mindig megeszik, jó étvágya van nagyon, mindig egyedül eszik, teljesen jól használja az evőeszközöket, megfelelően kéri a dolgokat, másoknak is segít, mindig vidám és elégedett, stb. Egy helyen van az X a SOHA oszlopban:

SOHA NEM KÉSLEKEDIK ELKEZDENI AZ EBÉDET.


Na, ez a mindenben tökéletes haspók a mi Virágunk!